Szkolny Konkurs Wiedzy „Czterolistna koniczyna”

W miniony wtorek, 6 maja, w Zespole Szkół Publicznych Nr 4 odbył się Pierwszy Szkolny Konkurs Wiedzy „Czterolistna koniczyna”. Skąd taka nazwa? Przede wszystkim „czwórka” od razu przywodzi na myśl numer szkoły, poza tym uczestnicy musieli się wykazać wiedzą z czterech dziedzin, no i oczywiście jako symbol szczęścia, którego życzyliśmy wszystkim uczestnikom.

Pomysłodawczyniami oraz organizatorkami imprezy były uczennice klasy trzeciej gimnazjum – Aleksandra Koźbiał
i Aleksandra Polna. W ciągu kilku tygodni wytężonej pracy przygotowały w pełni profesjonalny sprawdzian wiedzy dla swoich młodszych kolegów, czyli uczniów klas szóstych oraz pierwszych i drugich gimnazjum. Obejmował on zadania z następujących dziedzin wiedzy: język polski, historia, geografia i przyroda. Odpowiedzi uczestników oceniało jury
w składzie: p. Bożena Fijołek – nauczyciel przyrody i geografii, p. Marcin Gmurczyk – nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, p. Anna Borucka – nauczyciel języka polskiego. Gościem honorowym imprezy była p. Teresa Teofilak, dyrektor szkoły.

Konkurs okazał się nie tylko doskonałym sprawdzianem wiedzy, ale również świetną zabawą. Nawet najmłodsi uczestnicy dzielnie walczyli do końca, doprowadzając do dogrywki w finale. Ostatecznie miejsca na podium zajęły zespoły w składzie: miejsce I. – Ada Poczekalewicz i Julia Horszwald z klasy I gimnazjum, miejsce II. – Roksana Chudon i   Ola Kołodziejczyk także z klasy I oraz miejsce III. – Bartłomiej Wiśniewski i Wiktor Gałecki z klasy VI. Nagrody zostaną wręczone laureatom przez p. Dyrektor na najbliższym apelu szkolnym.

Organizatorki zadbały także o oprawę plastyczną, w której dominował motyw czterolistnej koniczyny, zaś obsługą techniczną zajęli się także uczniowie klasy trzeciej gimnazjum – Kuba Sobiecki i Piotrek Strycharek.

Po tak udanej imprezie pozostaje nam liczyć na to, że w społeczności szkolnej znajdą się uczniowie, którzy zechcą rozwijać i kontynuować dzieło tych, którzy już wkrótce opuszczą mury naszej szkoły.